Poradnik

Jak zakupić bilet na prom?
Bilet na PROM można zakupić na dwa sposoby:

I. Bezpośrednio przez stronę www.promy-do-skandynawii.pl lub www.promy.pl:
ETAPY REZERWACJI
1. WYPEŁNIENIE FORMULARZA – Wypełnienie formularza rezerwacyjnego na stronie internetowej.
2. WYBÓR OPCJI KALKULACJA/WYCENA lub REZERWACJA:
Kalkulację/wycenę należy wybrać jeśli nie znają Państwo ceny. Wówczas na podany adres e-mail otrzymają Państwo kalkulację z ceną, rodzajem oferty oraz link do kontynuacji rezerwacji. Można wysłać dowolną liczbę kalkulacji, a następnie dokonać rezerwacji i płatności za tą, najbardziej odpowiadającą Państwa wymaganiom.
Rezerwację należy wybrać w przypadku, gdy znają Państwo cenę za połączenie. Będą Państwo poproszeni o jej podanie w 3 kroku rezerwacji. Jest ona niezbędna do kontynuowania zamówienia.
3. DOKONANIE REZERWACJI / PŁATNOŚĆ – po wypełnieniu formularza zostaną Państwo poproszeni o sprawdzenie poprawności danych i akceptację warunków. Po zaakceptowaniu warunków rezerwacja zostaje przesłana. Pojawi się Państwu strona z możliwością zapłaty on-line, a także na adres e-mail zostanie przesłany link do płatności.
4. PO DOKONANIU WPŁATY – Po dokonaniu wpłaty otrzymają Państwo na e-mail 2 pliki [potwierdzenie rezerwacji oraz bilet, który uprawnia do wejścia na prom]. UWAGA!!! – rezerwacja zostanie założona po dokonaniu pełnej wpłaty kartą kredytową (Visa, Master Card) lub przelewem przez system płatności www.promy.pl/dotpay, w przypadku braku miejsc lub zmiany ceny, zostaną Państwo poinformowani na zgłoszony w zamówieniu email. W przypadku braku akceptacji zmian całość kwoty zostanie zwrócona tą samą drogą jaką była dokonana wpłata. UWAGA!!! Rezerwacje zakładane są od poniedziałku do piątku w godzinach od 09:30 do 18:00 oraz w soboty od 10:00 do 14:00). UWAGA!!! PETPOLONIA zastrzega sobie prawo do odmówienia przyjęcia rezerwacji i skierowanie Klienta do jednego z Agentów.

II. Za pośrednictwem jednego z naszych Agentów w biurach podróży.
PETPOLONIA posiada ponad 650 Agentów rozmieszczonych na terenie całego kraju. 

Jak sprawdzić cenę biletu?
Ceny biletów można sprawdzić w następujący sposób:

I. Wysyłając „kalkulację” przez stronę https://www.promy-do-skandynawii.pl/ wybierając taryfę i uzupełniając krótki formularz (dane w formularzu są niezbędne do wyceny czy też zakupu biletu na prom):
– INDYWIDUALNA – to przepłynięcie osób pieszych, osób z samochodami osobowymi, minibusami oraz kamperami, maksymalnie do 9 osób;
– GRUPOWA – to przejazd minimum 10 osób (w zależności od warunków Armatora), osoby muszą podróżować jednym pojazdem (autokar);
– CARGO – to przejazd samochodów ciężarowych, vanów, blaszaków, tirów przewożących towary lub jadących na pusto, pustych autokarów bez grupy tylko z kierowcą (w zależności od Armatora).

II. Wysyłając „zapytanie” mailowe info@promy.pl
UWAGA!!! Pamiętaj, żeby zapytanie było wysłane w prawidłowy sposób to musi zawierać:
– trasę przepłynięcia,
– dokładny termin, dogodną godzinę rejsu,
– liczbę osób,
– wiek pasażerów,
– rodzaj pojazdu wraz z wystającymi elementami typu bagażnik dachowy, rowery, inne (długość/wysokość/szerokość),
– rodzaj zakwaterowania na promie (standard w zależności od promu).

III. Dzwoniąc do PETPOLONII pod numer +48 33 874 77 20 33 874 70 13 

Jak mogę zapłacić za bilet?

Wpłaty za bilet można dokonać kartą kredytową, przelewem on-line lub przez paypal. Transakcje realizowane są za pomocą operatora płatności DOTPAY. Transakcje są bezpieczne i zabezpieczone dlatego nie ma się czego obawiać. Zawsze możesz skontaktować się z nami telefonicznie lub na e-mail i zapytać o status swojej transakcji. 

Z czym udaję się na terminal promowy?

Po dokonaniu wpłaty na Państwa adres e-mail zostanie wysłane potwierdzenie rezerwacji oraz bilet [w plikach pdf]. Bilet po wydrukowaniu należy zabrać ze sobą na terminal promowy i tam wymienić go na odprawie w punkcie check-in na karty pokładowe, które uprawniają Państwa do wejścia na prom.

Jak szybko dostanę bilet po dokonaniu wpłaty?

System rezerwacyjny pracuje 24 godziny na dobę, jednak bilety wystawiane i przesyłane są w godzinach pracy biura tj. poniedziałek-piątek: od 09:30 do 18:00, sobota: od 10:00 do 14:00, niedziela: nieczynne.

Jak wcześniej muszę być na terminalu i co się stanie jeśli się spóźnię?

Zaokrętowanie na prom uzależnione jest od wykupionej trasy, taryfy, dlatego prosimy o zapoznanie się z warunkami rezerwacji określonego Armatora.
 

Jak dokonać zmiany w zakupionym bilecie?

By dokonać zmiany w zakupionym bilecie należy ją zgłosić w miejscu zakupienia biletu tj. w biurze podróży u naszego agenta lub w przypadku zakupu biletu on-line ze strony promy.pl ZMIANA REZERWACJI wysyłając wypełniony formularz do zmiany na oficjalnej stronie. Po przesłaniu zmiany otrzymają Państwo wszystkie dalsze instrukcje i informacje na temat możliwości zmiany i ewentualnych kosztów. Koszty określone są w warunkach zakupionej taryfy. Zmiana zostanie dokonana po uregulowaniu należności za zmianę.

Jakie dokumenty muszę mieć ze sobą?

Każdy pasażer, nawet dziecko w każdym wieku obowiązkowo musi posiadać ważny dokument: paszport lub dowód osobisty, zależy to od wybranego kraju docelowego. Obowiązkiem kierowcy jest posiadać również ważne prawo jazdy, obowiązkowe ubezpieczenie pojazdu (niektóre kraje wymagają Zielonej Karty), naklejkę określającą kraj rejestracji. Pracownik Armatora ma obowiązek sprawdzić również wszystkie dokumenty co do przewożonego ładunku, dlatego należy zadbać przed wyjazdem o zabezpieczenie wszystkich niezbędnych dokumentów towaru jaki będzie transportowany. W przypadku transportu towarów niebezpiecznych ADR, wymagane jest uzupełnienie dodatkowych dokumentów, jakie przedłoży Armator do uzupełnienia. W przypadku pojazdów ponadgabarytowych, o większej masie całkowitej, Armator ma też prawo prosić o zdjęcia pojazdu i szczegóły co do nacisków na poszczególne osie.

Jak zakwalifikować mój pojazd do odpowiedniej oferty?

Oferty INDYWIDUALNE określone są tylko dla samochodów osobowych, samochodów kempingowych i zestawów pojazdów dla transportu osobowego do 12 m dł (uzależnione od Armatora). Stawki indywidualne stosuje się też na wybranych liniach promowych dla pojazdów do max. 10 m długości (zależy od linii promowej, np.: Unity Line, PŻB Polferries), które zgodnie z dowodem rejestracyjnym są dopuszczone do przewozu max. 9 osób, do 3,5 t DMC.

W ofercie GRUPOWEJ rozumie się przejazd dla autokarów oraz busów do przewozu osób jadących bez pasażerów, tylko z obsługą (max. 3 kierowców – zależy od Armatora) lub z pełnym obłożeniem pasażerów. Niektóre linie promowe określają pusty autokar jednak jako cargo dlatego warto dopytać u naszego konsultanta lub doczytać w warunkach rezerwacji

W ofercie CARGO klasyfikowane są wszystkie pojazdy do przewozu towaru: vany, ciężarówki, tiry, ciągniki siodłowe, cysterny, itp. W ofercie cargo zezwala się na transport max. 2 kierowców (w zależności od linii promowej i trasy). Ważność biletu cargo uzależniona jest od Armatora, dlatego warto dopytać u naszego konsultanta lub zapoznać się z warunkami rezerwacji

Jak dojechać na terminal promowy?

Dojazd do terminala promowego w określonym mieście znajdziesz TUTAJ przybliżając mapę do
określonego portu.

Jaką drogę należy wybrać?

Po przybyciu do portu umieszczone są tabliczki z piktogramami z nazwą portu docelowego. Kieruj się do odpowiedniej odprawy dla pojazdów osobowych, dostawczych i autokarów.

Jak długo ważny jest bilet?

Na większość połączeń promowych bilet ważny jest na zakupiony w bilecie rejs o określonej godzinie. Ważność biletu określają warunki zakupionej oferty dlatego warto zapoznać się wcześniej z warunkami rezerwacji. Wiesz na jakiej trasie chcesz podróżować? Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej o ważności biletu na określoną trasę.

Czy mogę zabrać ze sobą psa/kota?

Niektórzy Armatorzy zezwalają na przewóz psa/kota na swoich promach za odpowiednią stawkę. Wymagane jest pozostawienie psa w pojeździe. W większości linii promowych wymagane jest zakupienie specjalnej kabiny przeznaczonej do przewozu zwierząt, dlatego jeśli masz w planach podróż z psem / kotem dokonaj zakupu biletu z wyprzedzeniem, nie na ostatnią chwilę. Zwierzęta należy przewozić zatem zgodnie z warunkami danego Armatora. Pamiętaj również o spełnieniu wszystkich warunków weterynaryjnych na przewóz zwierząt do określonego kraju.

Czy mogę zakupić kabinę na rejs?

W cenie rejsu, Klient otrzymuje miejsce na pokładzie, czyli ogólnodostępne korzystanie z promu bez przypisanego miejsca. Niektórzy Armatorzy na rejsy nocne, wymagają od Klienta wykupienie kabiny do swojej dyspozycji lub dzielonego miejsca w kabinie z innymi osobami z podziałem na płeć. Jest to dla jego wygody i bezpieczeństwa. Aby dowiedzieć się więcej o dostępności wyślij wycenę rejsu lub skontaktuj się z naszą obsługą .

Akceptując, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie oraz politykę prywatności. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close